New Proton Waja 2010; My Impression in 3ds Max


Introducing the most anticipated model in Malaysia. The Proton Waja Impian 2010 (a re-badge model based on Mitsubishi Lancer). This impression is made using Autodesk 3ds Max. Today, for this posting, I managed to render the Proton 3d model in two setup. With no exposure control setting (photo in white background) and mental ray photometric exposure setting (photo in gray background).

This is the 3d model artwork that 100% design by myself. (no more importing from 3d bundle website.hahahaha). If you can see carefully, the bucket seat is fitted in this model. It’s also design by myself. The wheel’s design is just borrowed from Mazda 3 MPS. Ok, lets take a look on the model.

https://fridzmax.wordpress.com/2010/08/23/proton-waja-2010-mental-ray-photometric-light/

Posted on 11 August 2010, in Car, Mental Ray, Proton, Studio Rendering. Bookmark the permalink. 7 Comments.

  1. CONGRATZ~! di atas penukaran ‘platform’ blogspot ke wordpress, ini bakal memudahkan saya untuk memberi maklumbalas pada hasil kerja bro, di mana sebelum ni saya tak dapat nak lepas bahagian ‘verify code’ di laman blogspot bro, hehe..

    jadi, sebagai komen pertama saya di sini, saya berminat dengan hasil impresi bro untuk Waja Impian ni, nampak garang, menarik, sporty, dan secara jelas imej Lancer tidak ada lagi.. menarik~!

    • Thanks.

      Tapi special thanks pada Bro Campro la sbb dia dah bagi guideline impression kat blog dia tempoh hari.

      Saya masih lagi belajar render dgn bermacam2 setting. Harap byk tunjuk ajar. Tq

  2. btol…xleh nak komen sblm ni..papepon nice work..waja ni myb mcm ni..tunggu je la masa lounching nnti..

  3. pada pandangan aku, waja yg bro buat ni dah hampir2 dah. jika kita tgk lakaran dari blog funtasticko dan blog ni adalah lakaran yg paling hampir. tahniah.
    aku paling suka waja background kelabu.

  4. huhu handsome bro punye waja.

    bile nak wat tutorial psl windscreen… hehe lama dh tunggu nieh..

    • Hoho..bro tunggu ke?aiseh,xpe2. Nanti saya pikirkan cara untuk explain teknik dlm blog ni. Tapi saya nak tau dulu apa masalah yg bro sedang hadapi skrg (pasal modeling windscreen). Boleh saya stress sket2. InsyaALLAH.

      Skrg duk sibuk dgn SLS AMG 2011..terkial2 saya dibuatnya.huhu

  5. good for persona r… waja dah tau dah rupa camner

Leave a Reply

